Udflugter

Aktiviteter

Vi spænder over maleri, tegning, akvarel, blandform, keramik, foto, smykker og arbejde i sten.

Vi har fælles værksted fast tirsdag aften fra 19-22.

Det er her ideer bliver evalueret, diskuteret og nye tiltag tager form.

Og vi bliver enige om udflugter

Udflugt til Kirsten Kjærs Museum sammen med støttemedlemmer 2007
Mere spejl
Og igen spejling
Udstilling på AQUILLON - Jane Poul Sonja
På besøg hos kunstnergruppe i Randers
2016-05-22 14.56.49_edited1

2019

Vi har været på udstilling på Aars Museum og se Vesthimmerlands Kunstforenings Efterårs Udstilling.

Rigtig flot arrangeret udstilling med interessante kunstnere.

Bagefter gik vi på Cafe' hvor vi i ro og mag evaluerede udstillingens mange indtryk

Helt igennem en god eftermiddag

Bio

Den 10/04 var vi nogen stykker der var på Aalestrup Bio og så Filmen om Van Gogh - Ved evighedens port .

Filmen om Vincent W. van Gogh (1853-1890) er en smuk skildring af et tragisk geni, som utrætteligt brugte den kunstneriske gave, han erkendte at have fået fra Gud.

EN STOR KUNSTNER OG ET SKRØBELIGT MENNESKE som slet med

De indre dæmoner

Ikke anerkendt mens han levede

Mistillid til kirken, men bevarede troen

Disse temaer blev skildret i filmen en god film .

Bagefter var vi i Galleri aalestrup til fælleskaffebord

Vi var inviteret af Vesthimmerlands Kunstforening der stod for for arrangementet.

Besøg hos kunstnergruppe  12b

inviteret af

Anna Margrethe fra Randers

Vi var 5 stykker som tog afsted i gråvær og blæst.

I Atelier 12b er det 12 arbejdende kunstnere som arbejder med keramik, malerier.

De havde lokaler i en hyggelig gammel rød tegelstens fabrik med en liten baggård.

Inde i lokalet var det lyst med personlig preg hvor hver kunstnerene havde enten sin egen plads eller delte med en anden. De betalte hver 600 kr mnd.

Vi blev hyggelig modtaget med kaffe og brød. Snakken gik med at fortælle om os og de fortalte om sig selv, efterpå gik vi rundt og snakket med hver i sær og de viste og fortalte hvad de lavede ,de var meget forskellige billedkunstnere som man kunne se i deres arbejde.

Det var et riktig hyggelig og inspirerende besøg .

Da vi havde vært der delte vi os hvor tre af os tok videre in i hjertet af Randers by til apotekergården . Det er en gammel bevaringsværdig bygninger og gården gir en spænende kunstoplevelser af malerier, keramik og glass også meget inspirerende og sjovt at se.

Når vi så først var i centrum kunne vi også  ta et kirkebesøg i Sct. Mortens kirke og se altertavlen som er malet af Per Kirkeby og indviet i 2004. Altertavlen forestiller Langfredag i Gethsemane Have.

Derefter var det på tide at få fyldt op med et cafebesøg hvor vi fik os noget varmt at drikke og noget at spise.

Vi kunne også nå en butik som solgte kunstartikler .

Så var det hjem en meget hyggelig tur med masse inspiration og hyggelige mennesker

.

Se og hør

Bigum

På Vesthimmerlands Museum

d. 28 februar kl. 19.30

Vi var 5 pers. som rejste til Aars Kunstmuseum,

hvor kunstner Martin Bigum holdt foredrag om hans opvækst, hans måde at male og hans ideer til billederne.

Han viste lysbilder mens han afslappet og humoristisk fortalt om sine opvækst  og malerier.

Der blev også købt en af hans Kunstbog som referere meget til hans foredrag, hvor han har dedikeret på den første side.

Bogen ligger på atelieret,

det var en rigtig hyggelig aften.

Det er 1. søndag i advent

vi holder salgsudstilling

vores atelier og udstillingslokale på 1.sal

Torsdagsklubben har lotteri m.m.

Kaffe og brød kan købes i bogcafeen

hos

Husmorkredsen

Vi har planlagt en tur til  det ny

Kunsten i Aalborg

d. 22 maj 2016

Brunch i Cafe-Alto, museets cafe kl. 12.00

vi mødes kl. 09.00 hvor

vi kører sammen fra Torvet

- tag ægtefællen med -

gratis entre for medlemmer

Tilmelding nu

Sonja Feldt Pedersen: 5015 9057

UDFLUGT

Kulturweekend ! Lørdag d.12 og Søndag d.13 December fra 10.00 til 17.00

Lundby Kultur- og Forsamlingshus, Halkærvej 180, 9240 Nibe

Forfatter - Jounalist - TV-vært

JØRGEN PYNDT

KOMMER OG ÅBNER UDSTILLINGEN LØRD. KL.10,00

Kom og oplev de mange spændende udstillere fra hele Nordjylland og det lokale

"Cafe Galleri". hvor der der også serveres Mad og Drikke.

KØB JULETRÆ - TOMBOLA - TEGNEKONKURRENCE FOR BØRN

**********

Vi kan følges ad som vi plejer - fyld bilen op - og der er km penge fra Foreningen.

Ingen entre

kontakt mig for tilmelding hvis i er interesseret i samkørsel

få del i foreningens goder i "Cafe Galleri"! gløg eller mad som vi bliver enige til

Ikke alle kan om lørdagen hvor Jane og jeg tager afsted.

Men tag fotos fra Søndag hvis nogen der tager afsted

Så har vi fotos til hjemmesiden og I får refusion for kørsel Gedsted - Lundby

Bedste hilsen