Galleri på Ældrecentret Home | Kontakt | Links

Gedsted Ældrecenter

Skiftende kunstudstillinger
på 1.sal .

2009    Margit Horn Nielsen - Lis Trip - Tove Hansen - Mona Damm Jane Bonnerup - Fællesmalerier 2008  - Grethe Hessel
2009   Poul Spanggård - Grethe Gade - Lene Kruger Schade - Grethe Thougård  - Sonja Feldt Pedersen - Lene Bertelsen
2010   Sabina Drjlcevic - Anna Madsen - Orla Steendahl - Liza Stendahl - Ida Friis - Bodil Carlsen - Bent T Olsen
2011   Ingvard Pedersen - Anette Jensen  - Medlemmer af Gedsted Kunstnergruppe

Gedsted Kunstforening  kan  formidle  kontakt med kunstnere ved salg

Kreativiteten i højsædet

Bare jeg træder ind i Gedsted Ældrecenters lokaler med de rolige og alligevel sprælske farver mærker jeg kreativiteten blomstre. Her er dejligt at være både oppe og nede

Pia Nielsen, centerlederen, var ikke svær at overtale med hensyn til min ide om at lade kunstnere udstille en måned eller to på skift. Det til gavn for alle der bor der eller har deres arbejde. Men også et tilbud til folk udefra, gamle venner og naboer til at slå en sløjfe ind omkring og se malerier og måske besøge en og anden de kender fra før. I første omgang starter vi ud med 1.salen på gangarealet.

Gavn og glæde håber jeg også alle kunstnerne  får. Det er en ambivalent sag at vise sine malerier frem. Den strengeste kritiker er kunstneren selv, men glæden er også stor. Og måske kan det give til det næste lærred, hvis andre også finder glæde
 ved malerierne.
Sonja Feldt Pedersen

Udstilling maj - juni 2008  Margit Horn Nielsen - Lis Trip

Margit der bor i Gedsted, har malet i mange år.

Lige optaget af akvarel som acryl i abstrakte billeder. Med lyset som inspirationskilde.

Margit har taget undervisning hos flere kunstnere og har fundet sin egen vej. Maler også gerne små akvareller til kort.

Udstillet til Gedeskægsfesten flere gange, været med til at starte atelieret i Medborgerhuset og er med i Gedsted Kunstnergruppe

Også  Lis Trip  er fra Gedsted men bor nu i Aalestrup. Maler udelukkende acryl malerier, hvor  hendes motiver er fortællende og abstrakte, kan være med huse eller mennesker i grupper. Naturen er også en stor kilde til motiver.

Lis bruger dejlige glødende farver. Lis har udstillet til Gedeskægsfesten, men udstiller mange steder, - fået det blå stempel på udstilling i Fjends, Tidens Kunst i Aars, Oticon mfl. Medlem af Gedsted Kunstnergruppe.

Udstilling juli-august 2008 Tove Hansen - Mona Damm

Tove Hansen, Gedsted maler gerne naturelt og benytter ofte materialer fra naturen i acrylmalerier. Motiverne er hentet i hukommelsen og fantasiens verden og får sit udtryk også  i akvarel, kridt med en nostalgisk stemning i lyse og glade farver. Det abstrakte lister sig ind og giver voldsomme udtryk til glæde og fornøjelse ligeledes mange skulpturer og byster i ler.

Gennem tiden har Tove deltaget i mange kurser, bla. på Ranum Kunstskole.

op

Mona Damm, Gedsted har vældig lyst til at eksperimentere med metoder, teknik og materialer. Har sin baggrund i Norge med 1 års uddannelse med Tegn – Form – Farver samt flere kurser her.

Elsker at tegne, men acryl - malerierne vokser eventyrligt frem under hendes pensler, så det er en fornøjelse at overvære.

Har et dejligt væsen og er inspirerende for Gedsted kunstnergruppe, som hun er medlem af.

Udstilling  september – oktober 2008 Jane Bonnerup

Værkerne er meget variende i deres udtryk. Jane Bonnerup arbejder både eksperimenterende med tredimmensionelt opbyggede billeder i blandede materialer og med hyperrealistik oliemaleri. Skønheden og det gennemarbejdede vægtes højt, men hun nyder også at gå på opdagelse i nye teknikker

og udtryksformer

Jane Bonnerup er udannet formningslærer på Den Frie Lærerskole i Ollerup. Hun supplerede uddannelsen med et år på Svendborg kunstskole

i fagene ; skulptur, stenhugning, broncestøbning, maleri og grafik og fungerede et par år som kunstlærer på Snoghøj Folkehøjskole.

Jane Bonnerup er bosat i Gedsted og dyrker bla. kunsten som medlem af Gedsted Kunstforening.

Se mere på hjemmesiden, www.Gedstedkunstforening.dk , under medlemmer: Jane Bonnerup.

Fællesmalerier fra Torvedag 2008

I samme periode udstilles malerierne fra Torvedagen, hvor alle var velkomne til at prøve kunsten for en dag. Det blev børn og unge der var tiltrukket af chancen. Betingelsen eller udfordringen lå i,   at der hvor en slap, fortsatte en anden til maleriet var færdigt. Her er nogle af  deltagerne i gang i tørvejr i Gedsteds flotte  bus-venterum.

Udstilling november - december 2008 Grethe Hessel, Aalestrup

Mens vinteren har fjernet blade og blomster i naturen kan det lade sig gøre at finde dem på Grethe Hessels malerier. Det er hendes malerier der hænger på Gedsted Ældrecenters vægge på 1.salen.Grethe begyndte at male i 70'erne. Var på Ranum kunstskole 1986, Billedkunst på HF i Aars i 1994.Motiver fra fjorden og havet er gengangere, men også motiver fra omegnen er at finde.
Grethe er flittig med at udstille.
Bla. på Rådhuse nær og fjern.
Har flere gange været at finde på Gedeskægs Sommerudstilling.

op

Home | Arkiv | Aktiviteter | Medlemmer | Bestyrelsen | F.A.Q.

Spørgsmål eller problemer omkring denne side sendes til kunstnergruppen@gedstedkunstforening.dk
Copyright © 2002  GedstedKunstforening  -  Kunstnergruppen  All rights reserved.
Sidst opdateret: 03/20/11.